Home

Oljetryck kall motor

BMW-diskussion: Oljetryck vid start av kall motor, farligt

Tappar oljetryck när jag har kört länge på 3200rmp (Volvo penta aqad31) och slår av till tomgång då tänds olje lampan men det räcker jag höjer 200 rmp så slutar det. Sen får jag köra så några minuter sen kan jag köra på tomgång igen utan att det larmar. Vatten tempen ligger på ca: 85grader. Vad k.. Mja, 0,7 kanske var i lite lägsta laget - en modern motor bör kanske ha högre tryck. Det är ju på tomgångsvarv också, under normal belastning är det nog inte så bra med så lågt oljetryck. Oljetryckskontakterna brukar väl jorda (tända lampan) nånstans runt 0,2-0,3 bar Vilket är bättre, kall motor med högt oljetryck eller varm motor med lägre oljetryck ? /VolvoBMNisse Senast redigerad av VolvoBMNisse 21:02:29, 25-08-2011, redigerad totalt 1 gång Jag har en Volvo xc70 -02 2,4T jag fick upp ett felmeddelande,de stod inget oljetryck stanna motorn snarast. jag ringde till Helmia här(volvo) och dom sa att de va oljepumpen,men har haft motorvärmaren i idag och prov startade bilen nu på kvällen,fick inte upp nått felmeddelande så jag körde en sväng och inget meddelande dök upp men så svängde jag upp på parkeringen och då. Oljetrycket var vid kall eller obelastad motor helt OK men så fort det blev varmt och höll varv för att köra med 550rpm på PTOn så sjönk trycket oroväckande, dessutom blev oljan väldigt tunn. Jag bytte då till Biltemas 15-40 olja för turbo och tyngre maskiner. Den har fungerat utmärkt och motorn håller trycket över hela linjen

BMW-diskussion: Dåligt oljetryck vid kall motor

  1. Varför tappar jag oljetryck!? icklas. 17 februari 2009 · 539 Inlägg #1. Har ett problem med att jag tappar oljetryck då motorn blir varm! Har inte dåligt med olja. man kan köra tills bilen och oljan börjar bli lite varm sen varnar den för lågt oljetryck.. vad kan det komma sig? MVH. Senast redigerat av icklas (17 februari 2009
  2. Kall motor är oljetrycket mellan ca1kg - 5kg Strax över tomgång, ca 1200-1400 varv hörs ett rasslande/klapprande ljud från kamlägesgivaren (tror jag) Vi har provat med mekanisk oljetrycksmätare och när man hör ljudet så är oljetrycket ca 1,4 kg och mätaren vibrerar. så fort man sänker varvtalet till ca 12oo tystnar ljudet och mätaren blir stabil
  3. Saab motor, T5, B204E, 2.0 turbo, årsmodell 99:a. Nyrenoverad, gått max 40 timmar efter renovering. Problemet är att när motorn blir varm så har jag inge oljetryck, om jag inte varvar över 1000rpm, men på tomgång knappt oljetryck, har bra oljetryck när bilen är kall och jag har olja i motorn, har rengjort silen i tråget, bytt olja och oljetryckssensor men problemet kvarstår
  4. Troligtvis balansaxlen som lollo säger, att du har tryck när den är kall är ju för att oljan är tjockare och tättar bättre. Dålig oljetryck på tomgång med varm motor är typisk felkälla till dåliga balansaxel lager på v4
  5. Kan sedan stå på tomgång utan att nålen stiger men inga oljud eller skrammel/knackningar hörs. Mätaren är graderad -15-30 och nålen visar nästan 15 när den är kall, men efter den blivit riktigt varm ligger den strax över 0 och gungar lite vid gaspådrag. Oljan i motorn är Lucas 20/50 med zink som är till för veteranmotorer
  6. uter
  7. Re: Vilket oljetryck har ni i era Z06:or varmt/kallt? Inlägg av velasoraptor » tis jul 26, 2011 17:53 Hejsan Lars!! jag har 70 psi på tomgång vid kall motor.Vid varm motor ligger oljetrycket på 40 psi på tomgång.Vid varm motor och normal körning ligger det runt 55-60 psi.Vid höga varv ligger det runt 65-70 psi.Jag kör på 5w-30 olja

oljetrycket är alltid högt på en kall motor ,och sjunker när motorn är driftvarm,med ganska stor variation mellan tomgång och toppvarv. Men vad som är viktigt är att man inte belastar motorn innan den är driftvarm,detta gäller speciellt FE motorer,men är likadant på alla motorer,men gjutjärnsklumpar värms ju upp saktare än små aluminumleksaker. Oljetrycket fluktuerar med värmen av en maskin, och även högt oljetryck kan tyda på ett allvarligt problem, det innebär i allmänhet att motorn är i en anpassningsperiod. Oljetryck vid tomgång . För många bilar, är oljetrycket mycket högre vid uppstart eller vid tomgång. Anledningen till detta har att göra med temperaturen hos motorn Kylningen blir sämre då otillräcklig oljemängd cirkulerar. Otillräcklig kylning av motorn påverkar också kylaren som får jobba mer. Det kan leda till att den kokar och att toppackningarna förstörs. Detta leder till kostsamma reparationer. Minskad oljemängd leder till lägre oljetryck som reducerar motoreffekten Även Avensis, MR2 och Celica med 1,8 VVTi kan drabbas, årsmodeller 2000-2003. Motorn börjar plötsligt dra kopiösa mängder olja men den gemene Toyota­ägaren (och de flesta andra) kollar sällan på oljestickan. Oljetrycket försvinner och raset är ett faktum, och hela motorn eller motorblocket byts ut

lågt oljetryck b230 • Allmän motorteknik • Sävar Turbo Sit

Försök alltid på en motor att memorera vad ni har i oljetryck (varm motor) vid tomgång och mellanvarv/toppvarv (om ni ser mätarna då) detta är ett alldeles utmärkt indikering på om nått håller på att gå snett i motorn, typ lagerhaveri.. det syns som sjunkande oljetryck under en period innan ras Oljetryck. I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. På alla de motorer som jag har pillat med genom åren så har motoroljetrycket , enl fabrikanten specifikationer, varit någonstans mellan 2 till 5 kg/cm2 vid driftsvarm motor och förhöjd tomgångsvarvtal (2500rpm?) Har nu mätt oljetrycket och det verkar vara bra. Reagerar direkt om man gasar och ligger på drygt 3 bar vid kall motor och går ner till ca 1 bar vid varm motor (tomgång). Hällde även i en flaska STP för att se om det tystnade men det gjorde det inte. Har fortfarande inte klarat ut vad det är Publicerad 2015-08-17 08:48. Fråga: Oljetrycket sjunker ner till nästan noll på mätaren när motorn blir varm på min Chevrolet Stylemaster 1946. Kan sedan stå på tomgång utan att nålen stiger men inga oljud eller skrammel/knackningar hörs. Mätaren är graderad -15-30 och nålen visar nästan 15 när den är kall, men efter den blivit riktigt varm ligger den strax över 0 och gungar.

Tappar oljetryck när jag har kört länge på 3200rmp (aqad31

Har en Ford Probe 2,5l V6 24V -93 där oljetrycket förändras vid varm motor enligt bilens oljetrycksmätare. vid kall motor är oljetrycket normalt enligt mätaren, när motorn blivit varm sjunker trycket något . Oljetrycksmätarens gradeing är High,normal och Ford V8 till och med 1942 arbetade med ett oljetryck på 10-15 PSI. Det motsvarar 0,7 till 1 bars oljetryck. Det kan jämföras med en modern bilmotor som har ett oljetryck på 2-3 bar. Några riktvärden för oljetryck kan vara: Före 1942 Kall motor: 15-20 PSI Varm: 7-10 PS Kall motor = nästan fullt oljetryck enligt mätaren. Varm motor = runt 1 kilopascal enligt mätaren på tomgång.men den stiger ögonblickligen vid lite varvtal upp till 5-6 kilo. Är detta normalt, eller hur är de på era corvetter ? Min bror har en camaro med tpi motor och enligt hans mätare har han fullt oljetryck hela tiden.dvs 6kilo.men. Oljelampan tändes när jag var 2 mil från hemmet. Eftersom att det ska bytas motor i den så tänkte jag att jag får väl chansa och köra hem, den låter ju som vanligt, inge knack eller så. Tog mig hem och kollade oljetrycket med min mekaniska mätare. Oljetrycket låg på ca:4 bar vid kall motor. Bytte.. Oljetrycket vid kall motor var så högt att oljekylet sprack! Det visade sig att pumpen var rejält defekt. Kugghjulen hade ätit sig in i huset (fråga mig inte hur!) och hela motorn var full med metallspån. Löste sig dock med ny oljepump, nytt oljekyl och några täta oljebyten. _____ Michael Lindh leg.

Oljetryck och oljetemp? - Mest motor

Har nu f tt en kommentar fr n f retaget som renoverat min motor att anledningen till att det trycker ut olja lite h r och var beror antagligen p f r h gt oljetryck. N gon som kan f rklara f r mig hur det skulle kunna bli f r h gt oljetryck? Vad g r att oljetrycket skulle ka M50 turbo tappar oljetryck när motorn blir varm Här diskuterar vi motorer och kringutrustning. Moderatorer: Bäckis , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelk

Jag har ett problem av lite udda karaktär. Det gäller en Paris- Dakar -85 och oljetrycket är väldigt högt det ligger på 5- 6 bar när motorn är kall. Problemet har funnits en längre tid (kanske alltid) och vad det orsakat hitintills är att två oljetryckgivare har ger upp. Jag kör på helsyntet 5- 50 olja Är detta oljetryck vid varm eller kall motor då det vid kall motor bör ha ett oljetryck på 3-4 bar. Kan vara den knackande ventils lyftare som aldrig stänger som hindrar högre oljetryck. Lyser oljetryckslampan nu med? 2011-07-30 kl. 21:32 #76114. bamilestop5604. Deltagare Oljetrycket fluktuerar med värmen av en maskin, och även högt oljetryck kan tyda på ett allvarligt problem, det innebär i allmänhet att motorn är i en anpassningsperiod. Oljetryck vid tomgång . För många bilar, är oljetrycket mycket högre vid uppstart eller vid tomgång. Anledningen till detta har att göra med temperaturen hos motorn

rejsa

Jag har problem med oljetrycket i min guldkalv MF35 87 mm bensin 1956 Kall motor - max tryck, varm motor sjunker trycket oroväckande Skall byta till HD 15/40 osv När jag tog ner grovfiltret på sidan, var det mycket gegga.. Bilverktyg och specialverktyg för bilar som Oljetrycktestare, bränsletrycktestare, kompressionstestare och mycket mer i hög kvalitet till bra pris - Lapplandimporte

Min 166:a 3.0 har börjat bete sig konstigt med oljetrycket. Efter byte av olja och filter till Alfa spec så lyser oljetryckslampan från och till. Idag skruvade jag dit en mätare som visar sporadiskt hoppande mellan 0-0,8 bar, oftast ligger dock trycket på noll men tar små skutt ca. var 10:e sekund. Detta vid tomgång, kall motor Forum › Övrigt › Allmänt › Oljetryck? Detta ämne har 27 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2003-08-19 07:58 av . Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt) 1 2 → Författare Inlägg 23 maj, 2003 kl. 19:01 #11898 anonymousDeltagare Hejsan Återigen problem med min 900 -84 Gli automat, f.d. polisbil När du startar motorn kall så har du högre tryck, både på tomgång och vid varv. Allt eftersom oljan blir varm sjunker trycket på tomgång. När du varvar ska trycket öka. Jag gissar, att du har 2st givare för oljetrycket, en som mäter upp till 2000varv och en som mäter där över Kall olja är mycket tjockare än varm så att det är högre oljetryck med kall motor = kall olja än varm motor = varm olja är helt normal. Chriss Rice Göteborg. chriss Inlägg: 691 Blev medlem: fre 15 jul 2011, 01:13. Upp. Re: lågt oljetryck vid varm motor. av SimonJ » tor 29 jun 2017, 20:20

Har en Sea Doo gtx med en 4cylindrig 1500cc 155hk rotax motor i. Efter en stunds körning larmar den för oljetrycket och det jag kommit fram till är att de sitter en oljetrycksgivare eller vakt där man fyller på olja ungefär, i höjd med insuget inget oljetryck på låg varv; If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. Results. Oljetrycket och bromsservon har samband i nån manik på baksidan av toppen har jag konstaterat. så råder jag till att låta motorn/turbon gå upp i arbetstemp en gång och sen stäng av och låt gå ner till full kall motor. När detta är aktfullt genomgått så kan du njuta av en ny turbo. Tompa66 sa

Hej, Bytte olja och filter igår och tycker oljetrycket är högt, jag hällde i Castrol SLX 5w-40w Porsche approved all models. Jag har inte för mycket olja i motorn men ändå högt tryck. Vid kallstart 5 bar vilket jag tror är normalt, vid varm motor +80°c även en kall tjock olja i kombination med högt oljetryck (som uppstår vid varvning av kall motor), orsaka membranspricka i oljefiltret, med följd att stora partikelmängder rasar runt i motorns oljesystem, vilket snabbt orsakar lagerhaveri i turbo (turbons fullflytande oljelagring har små toleranser). OBS Reagerar över hur lågt oljetrycket är i den. vid kall motor har ja ungefär 1 bar per tusen varv. dvs 1000 rpm=1 bar, 2000 = 2bar... de e ju ganska normalt om motorn hade varit varm. vid varm motor har ja 0.3-0.5 bar vid 800 rpm och vid 4000 rpm har ja nog inte över 3 bar. sätter ja på elfläkten på tomgång så varvet dippar lite blinkar oljetryckslampan till Tjena Forum Jag har en Shovel 73:a. När jag startat den kall visar oljetrycksmätaren tryck men när den blir varm visar den inget tryck. Någon som vet varför? Känns detta igen kanske Som kall eller ljummet olja strömmar genom motorn, kommer det att ha en högre oljetryck än normalt tills den når sin optimala temperatur. Oljebyten . Efter du har oljan bytt i din motorcykel, kanske du märker högre oljetryck än innan oljebyte. Spillolja blir tunn, så det flyter snabbt genom motorn och skapa lägre oljetryck

Rött ljus - stoppa motorn, ej tillräckligt oljetryck Nyckelströmbrytare med startkontakt Kontrollampa för laddning Rött ljus - ingen laddning Volvo Penta Singel Control Systern Vid kall väderlek och risk för isbildning skall kylvattnet tappas 15 av motor och backslag. Se bos. 14 och 10 sid 30-3 1) MerCruiser 5.0 EFI är en båt motor tillverkas av negativ marken system. Generatorn genererar 72 kalla startar ampere (CCA) och 65 heta Bränning är av cylindrarna 1-8-4-3-6-5-7-2. Oljetryck är 30-70 PSI (pounds per kvadrattum) vid 2.000 RPM och 4 PSI på tomgång. Normal arbetstemperatur 7,4 l MPI är 71.1 grader Celsius. Så snart de hade satt sig i bilen, en Volvo V70 från 2004, började varningsljuden pipa och texten Lågt oljetryck, stanna motorn dök upp på bilens display. - Jag frågade om han verkligen trodde att han skulle kunna köra hela vägen till Malmö i den bilen, men han svarade bara att oljetrycket var lite lågt och att det inte var några problem Oljetryck. Börjar oljetryckslampan lysa under körning ska du stanna och stänga av motorn omedelbart, annars riskerar motorn att skära ihop och ta skada. Det kan räcka med att fylla på motorolja, fungerar inte det måste en verkstad åtgärda felet. Laddning

OBS kall skadad motor kan ha samma oljetryck som en frisk motor trotts ett skadat lager tills motorn r genomvarm.. Pratade med Paul Wright i US om lite olje relaterade fr gor. och han ans g att orginal oljepump duger mycket bra i en gatbil MEN man ska byta reduserfj dern i pumpen till en ZZ4 fj der det kar oljetrycket lite. OKONTROLL AV OLJETRYCK- Ingrepp i bränslesystemet ska utföras på kall motor. Bränsleläckage och spill på heta ytor kan orsaka brand. Förvara indränkta trasor och annat brandfarligt material på ett säkert sätt för att undvika själv-antändning. Batterie

Inget oljetryck EVO 94

Oljetryck BM 430 • Maskiniste

Volvo V40 är snygg, säker och rolig att köra. Dessutom finns den med rätt snåla motorer. Men det finns också detaljer som talar mot Volvo V40 som begagnad Jag har kopplat en vakt så att om oljetryck understiger 2bar så stannar motorn. det går att gå förbi med strömbrytare vid start. Man kan anvånda en Accusump som accumulerar trycket och när pumpen suger luft så kör denna tillbaka oljan i motorn. jag flyttade också fram min oljepickup en bit för det är värre att bromsa än acca

Video: Inget oljetryck stanna motorn snarast - Sveriges Volvoforu

Är bra oljetryck när den är kall men sen börjar lampan lysa på tomgång samt låter lite illa i motorn när den kommer upp i temp(när man gasar upp)Skulle det kunna var pumpen som gör detta? Precis som att den inte får upp riktigt oljetryck Har problem med oljetrycket på min 9000 2,3 -91! Oljetryckslampan tändes ibland under färd, då i korsningar när motorn gick ned på tomgång, men släcktes vid normalt varv/fart. Har monterat en oljekyladapter efter att ha tagit bort termostaten och fjädern ur adaptern. och anpassat rören så att en mätare kan anslutas (pluggat det ena och lött på en 6mm slangnippel på det andra Oljetrycksmätare. Artikelnr: 54286-48499. Oljetrycksmätare inkl givare. 290 kr. Kommissionsvara. Lägg till i varukorgen Kall motor: 4,4 - 5,6 bar / 63 - 80 psi vid 1000 rpm Varm motor : 0,25 bar / 3,6 psi vid 1000rpm, c:a 5 bar vid 6000 rpm IceMax 216,437 km/h on Ice (220,858 i slutfart) 201

Oljetryck lågt - MotorbåtSnack - Maringuide

Det var lågt oljetryck som aktiverade en automatisk avstängning på Viking Sky // Foto:Cruiseindustrynews. och klarar inte att tillföra motorerna smörjolja. Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event,. inget oljetryck. Post by patrol » Sat Mar 25, 2006 17:50 Håller på att slå igång en Iveco husbil (diesel) Jag får tryck men bara i botten av motorn. Så troligtvis har nån/några oljekanaler frusit eller proppat igen av annat. Några förslag vad jag ska göra? Den är för stor för att gå in i garaget och tina upp Vid kall motor och start så är oljetrycket ca 35. Ställer man sig bakom syns ingen blårök alls. Men så allt eftersom motorn börjar komma upp i temperatur börjar trycket sjunka samt blåröken komma fram (endast vänster avgasrör, förarsidan alltså ) Överväxeln: Erfarenheter av oljetrycket Hjul, Kraft, fjädring, bak- & framvagn, styrning, växellådor, overdrives - Allt som rör det mekaniska utanför motorn. Besvar Jag hade min bil inne på verkstan idag. Jag hade problem med att bilen felvarnade i några minuter för låg oljenivå i motorn efter ca 5 minuters körning med kall motor. Enligt verkstan så har de även bytt givare på några CM diesel tidigare. Jag hoppas att problemet är löst nu

Varför tappar jag oljetryck!? - Sidan 1 - Garage

I min 63a hade jag för lågt oljetryck och ställde upp det till 38 bar vid 60 km/tim och kall olja (ca 20 grader). När jag har kört 50-80 km/tim i 1-1,5 mil i 20-gradig värme har växellådan blivit ljummen och oljetrycket hade sjunkit till 30 bar vid 60 km/tim tjÄna pÅ att anvÄnda wynn´s oljetillsatser fÖr din motor! De rengörande egenskaperna tar bort smuts och avlagringar i oljesystemet, vevhuset, de trånga oljekanalerna, på kolvarna och de hydrauliska ventillyftarna vilket ger en jämnare motorgång, mer kraft i motorn och en lägre bränsleförbrukning

Å ena sidan behandlas och återställs vid RVS-behandlingen motors alla rörliga delar som kommer i kontakt med oljan - alltså även de som inte brukar beröras vid traditionell motorrenovering. Å andra sidan klarar RVS inte alla situationer - exempelvis när maskindelarna är trasiga eller om elastiska delar såsom fjädrar eller kolvringar har förlorat sin spänstighet Vi erbjuder ett brett sortiment av oljetillsatser. Snabb hemleverans Fri frakt till butik. Köp oljetillsatser online hos Autoexperten

BILENS MÄTARE ÄR ENDAST DÄR SOM EN FINGERVISNING! till sist, oljetrycket SKA vara lägre vid tomgångskörning och varm motor. så fungerar ALLA bilar.... Love Nordin Röd alfa 90 2.0 inizione -87 rip, Röd alfa 75 2.0 ts ottatanni -90 gone with the X, Röd alfa 75 3.0 v6, america -90 saknad, Vit/turkos alfa 75 2.5 v6 (bilstereobil) rip, Vit 75 2.0 fugge -87 reservdelen rip, grå 155 v6 -93. Ok Oljetrycket har jag läst mig var den satt men kände att jag måste kolla det, tack. Nästa fråga. Vilken gänga är det i detta hål och kommer jag åt uppefrån eller måste man in under bilen och lirka sig uppåt? Tar gärna emot tips. Temgivaren är väl enkel att montera bara motorn är kall

Vad är normalt? Har 1,5 varm motor på tomgång och 4,5-5 på ca 4000varv varm motor. Kall är det naturligtvis högre på tomgång. Dålig svart gammal tunn olja kan Wasa Motor HB Taggar: balansaxlar, oljepump, oljetryck Vikt: 0.2 kg Dimensioner: 8 × 8 × 2 cm. Oljepump och tillbehör Repsats bortkoppling av balansaxlar. Pris. 3.995,00 kr. Antal-+ Total. 3.995,00 kr. 0 omdömen. Har din TFSi 2.0 tappat oljetryck eller har du problem med. Bytt olja med kall motorn mängder av gånger och vet många som gör. inga problem. 2012-11-29 Berguven Den viktigaste anledningen är givetvis att få ut så mycket av den smutsiga oljan som möjligt. Om man häller kall olja ur en liters oljeflaska så blir det kvar ca 1 tesked om man är noggrann Ok fast det är med kall motor du har 3 bar på tomgång va? Tänkte inte så långt. Varmkör ordentligt kanske sjunker ner till 15 psi el 1 bar då med varm o då kanske tjockare kan va på sin plats. Men så länge det inte går under 10 psi på tomgång o stiger när du varvar är det lugnt Ditt problem finns troligtvis i oljepumpen. där finns en tryckreglering som kan hänga sig i öppet läge och då går oljan runt i pumpen. en fjäderbelastad slid alltså.den ska kunna öppna för att ta övertryck vid kall motor annars skjuter man tex. oljefiltret hälsar ynno

Det finns inget egenintresse i att ha högt oljetryck, det stjäl effekt och påfrestar packboxar och packningar. Jag har själv varit med om att gamla, slitna V8:or har haft flämtande oljetryckslampor på tomgång när motorn varit riktigt varm. Det brukar inte var nå'n katastrof eftersom belastningen på tomgång är väldigt låg Hej startade idag upp min gamla md11 , som genomgått en renovering,nya vevlager ,kolvringar nya packningar ,topparna frästa o genomgågna,motorn startade men oljetrycket uteblevså jag stoppade den omedelbart , undrar nu varför , den har iofs stått utan olja en längre tid,måste man tvångssmörja pumpen på nåt vis, tycker lampan borde slockna även när man kör på starten en syund.

Oljetryck Volkswagen Foru

Har en gammal MF traktorgrävare med en 3cyl perkins motor. Oljetrycket står på high så fort motorn går igång. Har kollat vevhusvent oljefilter samt div rör utan framgång. Just trycket kanske inte är hela välden, men.. Fylla glykol i kall motor. Av Jens Augustinsson, Publicerad 2015-12-04 13:49, uppdaterad 2016-09-07 17:00. Fråga experten Motorer Dela på Facebook. Tweeta MEN FINNS DET NÅGON SOM VET MER EXAKT VET VAD SOM SKALL BYTAS eller vad felet är. skall nämligen rycka motorn i maj och byta kam och förgasare m.m. ps det är ju som vanligt oljetryck när den är kall . men problemet är inte att oljan är för tunn. Top. Lars Bd Posts: 4720 Joined: 2004-01-31 13:18. Re: dåligt oljetryck

Dåligt oljetryck när motorn är varm (saab) - Sidan 1

Oljetryck på kall motor men ej varm - Svenska Saabklubbe

När bilen startas och är kall så har jag ett oljetryck på2.0 kg på tomgång. På varv ligger det på 3-3.5 kg.Men varm bkir det 0.5 på tomgång, 2 vid 2200 rpm. Så på tomgång är det lite lågt tycker jag. Och det finns en liten oro inför sommaren när det blir varmt att det blir lägre oljetryck. Jag har ny en ny vevaxel, nya lager Felet inträffade en kall morgon (~-15 C) trodde det berode på kylan. (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld Bruksbil : Sitter det inte någon oljetryck reducering där inne såå svårt att se i PET 17:01 det gör det i af på många VAG bilar Hej alla Har precis avverkat en dag på Knutstorp med mycket körning och detta resulterade i ett turboras 30 min innan dagen var slut. Har problem med fallande eller inget oljetryck alls i vänster sväng. Har en volvo motor b 230fk med kortad sump behöver verkligen hjälp från någon med erfarenhet a..

Motor oljetryck 10bar (VDO) från Hjertmans. Snabb leverans - Tio butiker och webbshop - Bra priser Alla motorer varmkörs, frågan var hur och vad som är bäst. Oljetrycket finns ganska snabbt vid givarna och är högre vid kallstarter. Problemet är oljeflödet vilket är det väsentliga. En kall olja har sämre pumpbarhet/viskositet och därmed är flödet lågt men trycket är högt. Resultatet blir sämre smörjning VDO Sensor, oljetryck 360-081-030-049C VDO, nu endast 838,03 kr

minsta oljetryck under gång. Ett vanligt fel vid för lågt oljetryck är att reglagekablarna är felaktigt monterade och inte tillåter backslagets manöverhävarm att nå de rätta lägena för respektive manöver. Vid minsta tveksamhet om olja, kontakta Trans-Auto. Slirventil De flesta Twin Disc backslag kan förses med slirventil Beställ Mätare, oljetryck 350-010-007K 350-010-007K av VDO nu. Passar till fordon. Reducerat pris och snabb leverans Det norska kryssningsfartyget Viking Sky som hamnade i sjönöd vid Norges kust i helgen drabbades av lågt oljetryck. Det var orsaken till att samtliga fyra motorer slogs ut samtidigt, enligt. Sju deltävlingar ser det ut att bli av årets WRC säsong, kvar är Rally Monza i början på december. Samtidigt börjar jakten att säkra en kommande säsong för de tävlande. Bara fyra förare har ett kontra - Läs mer på emotorsport.s Mercury Utombordare 4hk/kort rigg från Hjertmans. Snabb leverans - Tio butiker och webbshop - Bra priser. Bärbar utombordare som är extremt lätt. Rena, tysta och bränslesnåla. Automatiskt dekompressionssystem som gör det enklare att dra igång motorn. Med twist-grip gas och kort rigg. Växelspak i framkant (back, neutral & framåt) Passar till: Buss T25,T25 Vatten, 0.25 re

  • Utstående ögon smink.
  • Flygkrascher genom tiderna.
  • Serviceschema mercedes.
  • Mockingbird movie.
  • Anders lundin band.
  • Lieferservice erftstadt lechenich.
  • Distribution of brownian motion.
  • Windows 10 home retail.
  • Tour de france 2017 finish.
  • Hessenticket schüler.
  • Blodigelbehandling i sverige.
  • Alvar aalto byggnader.
  • Grundlön murare.
  • Marketing mix definition.
  • Definition synonym svenska.
  • Quizduell spieler liste.
  • Monkey shoulder whiskey.
  • Köket borås.
  • Columbia summer school international students.
  • Klena kaka.
  • Tropicarium kolmården rabatt.
  • Pickel durch prednisolon.
  • Ecoride ambassador 3vxl.
  • Bill paxton dödsorsak.
  • Pilaster.
  • Toys r us.
  • Luftslott nordsjö.
  • Betydelse namn.
  • Belysning i trädgården.
  • Röda partier sverige.
  • Motala tidning blåljus.
  • Långben på danska.
  • Discofox musik modern 2017.
  • Jakten på lycka stream.
  • Torka blad till te.
  • Sov bra utan sömnmedicin.
  • Citronsyra bikarbonat rengöring.
  • Zara man skor.
  • Fina bilder på naturen.
  • Vatten barn experiment.
  • Putte i parken leksand 2018.